Porady

UWAGA!!!

Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom Kancelaria Adwokacka Chmielewska-Ciż i wspólnicy wprowadza darmowe konsultacje z zakresu prawa administracyjnego i prawa cywilnego.

Porady prawne udzielane będą w każdy czwartek w godzinach 16.00-18.00 w siedzibie Kancelarii mieszczącej się przy ul. Jana III Sobieskiego 227 lok. 34 w Wejherowie.

Zainteresowanych prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem 501 - 285 - 898 lub za pośrednictwem maila pod adresem biuro@kancelariawejherowo.com.pl

wtorek, 9 czerwca 2015

pytanie internauty:
     
W lutym br. p. Komorowski podpisał ustawę mówiącą o zniesieniu ubiegania się o pozwolenie na budowę.
Jestem w trakcie kupna działki rolnej wydzielonej z większej powierzchni grunty i osoby pracujące na odpowiednim stanowisku w Urzędzie Gminy "udzieliły" mi porady, w jaki sposób, nie będąc rolnikiem będę mógł się na niej wybudować. Chodzi mi o to, że obecny właściciel - rolnik ma możliwość ubiegania się o pozwolenie na budowę a później wybudowania się. Myk jest taki iż on dostaje pozwolenie na budowę, następnie ja od niego kupuję działkę i przenoszę pozwolenie na budowę na siebie za jego zgodą.
Problem polega na tym co będzie gdy pozwolenie na budowę nie będzie już potrzebne a bez niego ja jako "nie-rolnik" nie mam możliwości wybudowania się na działce rolnej (mało tego jest to III klasa i nie ma mowy o odrolnieniu).

moja odpowiedź:

Witam,
odpowiedź na Pana pytanie zawarta jest w dwóch przepisach ustawy Prawo budowlane (po nowelizacji wchodzącej w życie w dniu 28-06-2015r.), mianowicie:
art.40 ust.4 mówi - "prawa i obowiązki wynikające ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu, mogą być przeniesione na rzecz innej osoby w drodze decyzji..."
art.30 ust.1a mówi - "inwestor zamiast dokonania zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych, o których mowa w ust.1, może wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę." Wówczas normalnie (jak dotychczas) przepisuje Pan pozwolenie na budowę.
Teraz tylko od inwestora zależy z którego rozwiązania skorzysta.

Pozdrawiam


Paweł Łukowski - Kancelaria Adwokacka Chmielewska-Ciż i Wspólnicy.

Brak komentarzy: